Regulamin Miejskiego Konkursu "Gwiazdy Grodu Kopernika"
REGULAMIN KONKURSU „GWIAZDY GRODU KOPERNIKA”
ORGANIZATOR KONKURSU
Organizatorem Konkursu „GWIAZDY GRODU KOPERNIKA” jest Gmina Miasta Toruń Współorganizatorami Konkursu są: Ognisko Pracy Pozaszkolnej - Dom Harcerza w Toruniu
i Szkoła Podstawowa nr 23 im. KOU w Toruniu.
- CEL GŁÓWNY KONKURSU
Promowanie talentów uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych wśród mieszkańców miasta Torunia. Świętowanie Ogólnopolskiego Dnia Praw Dziecka.
Podkreślanie wartości praw dziecka do decydowania o formie spędzania czasu wolnego oraz możliwości rozwijania pasji i zainteresowań.
- CELE SZCZEGÓŁOWE
- Wyłonienie najciekawszych osobowości wśród osób posiadających talenty
i umiejętności. - Rozwijanie zainteresowań, pasji i kreatywności uczniów.
- Promowanie alternatywnych i efektywnych form spędzania wolnego czasu.
- Upowszechnianie wiedzy o prawach dziecka.
- UCZESTNICY KONKURSU
Konkurs skierowany jest dla dzieci i młodzieży toruńskich szkół podstawowych
i ponadpodstawowych. Uczestnicy oceniani będą w 4 kategoriach:
- szkoły podstawowe klasy I-III,
- szkoły podstawowe klasy IV-VI,
- szkoły podstawowe klasy VII-VIII,
- szkoły ponadpodstawowe.
Do konkursu dopuszcza się tylko uczestników indywidualnych zgłoszonych przez szkoły. Uczestnictwo w Konkursie jest dobrowolne.
5. ZADANIE KONKURSOWE
Zadaniem Konkursowym jest nagranie krótkiego filmiku (czas trwania maksymalnie: 5 minut) przedstawiającego prezentację talentu uczestnika w rozmaitych dziedzinach: muzyka, taniec, sztuka, aktorstwo, sport, zdolności manualne itp. Filmik nie może zawierać szkodliwego oprogramowania, ani bezprawnej treści, w tym nie może naruszać praw osób trzecich, ani ich dóbr osobistych, a także jego treść nie może stanowić praw osób trzecich.
6. FORMA KONKURSU
I Etap – zgłoszenie uczestników
Zgłoszenia do konkursu dokonuje szkoła do 20 października 2023r. wypełniając kartę zgłoszenia (zał. nr 1) i wysyłając na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Każda szkoła może zgłosić maksymalnie 2 uczestników w każdej kategorii wiekowej.
II Etap - weryfikacja zgłoszeń przez kapitułę konkursu
Do II etapu kapituła kwalifikuje do 5 osób w każdej kategorii (maksymalnie 20 uczestników).
- W przypadku braku kandydatów w danej kategorii kapituła zastrzega sobie możliwość wybrania większej ilości osób
w innej kategorii. - Szkoły uczestników, którzy zostaną zakwalifikowani do III etapu, zostaną poinformowane drogą mailową i telefoniczną
o terminie spotkania.
III Etap – spotkanie uczestników z kapitułą konkursową, wyłonienie laureatów
Autoprezentacja uczestnika konkursu przed kapitułą konkursową (do 5 minut).
- Ponowne obejrzenie filmowej prezentacji i rozmowa z członkami kapituły.
- Obrady kapituły i wyłonienie laureatów konkursu - „Gwiazd Grodu Kopernika”.
- Kapituła może przyznać maksymalnie 4 nagrody (zastrzegając sobie możliwość nie trzymania się podziału na kategorie) i maksymalnie 4 wyróżnienia.
- Szkoły nagrodzonych i wyróżnionych uczestników, zostaną poinformowane drogą mailową
i telefoniczną. - Uroczyste podsumowanie konkursu i wręczenie nagród odbędzie się 20 listopada 2023r.
w Teatrze Baj Pomorski w Toruniu.
KAPITUŁA KONKURSOWA
Werdykt kapituły jest ostateczny.
>> pobierz kartę zgłoszenia + regulamin konkursu <<